KPK BIAŁYSTOK

 

W 1991 roku po zlikwidowaniu MPK, powołano do życia Zakład Obsługi Komunikacji Miejskiej w Białymstoku jako organizatora komunikacji miejskiej oraz trzy spółki przewozowe w tym KPK Sp. z o.o., będące własnością Gminy Białystok. Od tego momentu zakład rozpoczął świadczenie usług komunikacyjnych w nowych, konkurencyjnych warunkach, dysponując częścią pozostałego po zlikwidowanym MPK majątku. Przestarzały tabor, brak zaplecza technicznego, byt słabe zorientowanie załogi na potrzeby pasażera utrudniały realizację powierzonego zadania. Rosnące wymagania pasażerów były bodźcem do kolejnych zmian organizacyjnych. W 1994 roku doszło do połączenia z Przedsiębiorstwem Transportu Handlu Wewnętrznego w Białymstoku, w rezultacie czego majątek KPK powiększył się między innymi o brakujący warsztat, magazyny, a także biurowiec, który od maja bieżącego roku stał się siedzibą Spółki.
Organami sprawującymi nadzór nad działalnością firmy są:
Zgromadzenie Wspólników, Rada Nadzorcza oraz Zarząd reprezentowany przez Prezesa - Zbigniewa Chojnowskiego i Wiceprezesa Andrzeja Kakareko.
Mimo napotykanych trudności, z jakimi boryka się większość przedsiębiorstw komunikacyjnych, lata wspólnych starań kadry kierowniczej, jak i całej załogi, usytuowały KPK na stabilnej pozycji konkurencyjnej. Stale rosnące znaczenie problemu jakości usług przewozowych zmusza do poszukiwań możliwości jej poprawy. W tej kwestii bardzo ważną rolę odgrywa tabor autobusowy. Niezmiernie duży nacisk kładzie się na dostosowanie taboru do przewozu osób niepełnosprawnych, a także dostosowanie norm ekologicznych dotyczących hałasu i emisji spalin do ogólnie dopuszczalnych. Obecnie firma dysponuje taborem autobusowym w ilości 112 szt., z czego największy udział stanowią autobusy marki JELCZ, MAN, IKARUS, SOLARIS. Codziennie w ruchu KPK utrzymuje 88 autobusów, które obsługują 11 linii komunikacyjnych, zajmując 39 % rynku w ogólnej strukturze usług komunikacyjnych Zatrudnionych jest 329 osób, a największą grupę stanowią kierowcy bo aż 60%. Ważną rolę w jakości świadczonych usług spełniają pracownicy odpowiedzialni za naprawy środków transportu. W tej grupie nastąpił największy spadek zatrudnienia w stosunku do lat poprzednich. Jest to wynikiem systematycznego unowocześniania zaplecza technicznego, technik naprawczych, jak również ciągłego poszukiwania efektywnych rozwiązań organizacyjnych. Wykorzystanie rezerw majątkowych i kadrowych pozwala na prowadzenie działalności dodatkowej: usługi warsztatowe, przewóz osób na zlecenie, reklama, dzierżawa pomieszczeń, a zwłaszcza usługi nowocześnie wyposażonej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Kompletnie wyposażony jest również serwis wymiany i napraw ogumienia. W ramach współpracy Krajewski TC przekazał w dzierżawę KPK w Białymstoku nowoczesną wieżę do pompowania kół azotem.



 
 
 
 
Untitled Document
 
 
  
MPK Opoczno  
 
 
  
PKS Płock  
 
 
  
ZUK Puławy  
 
 
  
PKS Mrągowo  
 
 
  
MKZ Puławy  
 
 
  
ZGK Skierniewice  
 
 
  
PKS Connex Prudnik  
 
 
  
PKS Connex Kędzierzyn-K.  
 
 
  
KM Płock  
 
 
  
PKS Busko Zdrój  
 
 
  
PKS Łosice  
 
 
  
MPK Lublin  
 
 
  
MPO Łódź  
 
 
  
PKS Starachowice  
 
 
  
KPK Białystok  
 
 
  
MKS Dębica  
 
 
  
PKS Piotrków Tryb.  
 
 
  
MPK Rzeszów  
 
 
  
MPO Białystok  
 
 
  
PKS Łomża  
 
 
  
MZK Kędzierzyn-Koźle  
 
 
  
PKS Lublin  
 
 
  
PGKiM Sandomierz  
 
 
  
PKS Sokołów  
 
 
  
VEOLIA Transport Polska  
 
 
  
PKS Łęczyca  
 
 
  
PKS Radom  
 
 
  
MPK Ostrowiec  
 
 
  
KPKM Białystok  
 
 
  
MZK Tomaszów Maz.  
 
 
  
VEOLIA Transport Tczew  
 
 
copyright © krajewski group 2006
  design: łukasz wiśniewski